ייעוץ עסקי לעסקים קטנים
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים מהווה כיום את אחד הכלים היותר מהותיים למימוש וקידום עסקי. עסקים קטנים סובלים במקרים רבים מבעיות שמאפיינות רק אותם. הבעיה העיקרית של עסק קטן, של איש עסקים מתחיל שרוצה לפתוח עסק הוא מימון.
במהלך פעילותינו המסועפת של ייעוץ לעסקים ושל ייעוץ עסקי לעסקים קטנים בפרט אנו מגלים פעם אחר פעם עד כמה קשה לפרוץ את תקרת הזכוכית. אתה הקורא בעל העסק הקטן שרוצה להצליח בודאי תזדהה עם השורות הבאות. הרי נהיר וידוע לכל בעל עסק כי הפצת 'הבשורה' על השירות או המוצר יחד עם מתן שירות לקוחות טוב הם המפתחות העיקריים להצלחה ושל צמיחה עסקית. הפעולות שנדרשות לשם כך הם :
- הקמת מערכת שיווקית אפקטיבית שתייצר פניות ולידים
- מערכת יחסי ציבור חכמה
- מקום יפה לצורך מתן שירות
- מלאי מוצרים זמינים
הבעיה היא שעל מנת ליישם כל אלו נדרש ממון לא קטן, זה בעצם ההבדל המהותי בים עסקים גדולים לעסקים קטנים. נשמע מוכר גם לך?
אור בקצה המנהרה
נכון שפעולות אלו דורשות ממון לא קטן, אולם בעזרת ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים שמבוסס על הפעלת מערכים של פעולות שיווקיות שחכמות שמתבססות בעיקר על היזם ופחות על פרסום מסורתי ניתן לייצר מהלכים ומערך שיווק לתפארת גם בתקציב יחסית נמוך. יועצי הפרסום או המדיה כמובן לא יודו בכך אולם זה אפשרי ואנו במהלך מתן ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים חווים כל יום הצלחות בתחום זה. הדוגמא הכי קלה ליישום כבר עתה לאחר קריאת שורות אלו היא שימוש חכם בכל מה שקשור למדיה החברתית, או מה שאנשי השיווק אוהבים לקרוא בשם ' המדיה החדשה'. עם מעט הכוונה מטעם מי שמלווה ונותן שירות של ייעוץ שיווקי לעסק קטן ניתן ללמוד מהר מאוד כיצד לבד לייצר מערכת שיווקית חכמה וחשיפה לאלפים רבים של לקוחות פוטנציאלים בעזרת פייסבוק, בלוגים ואתרים חכמים אחרים. בניית מערכת מפיצים עצמאים לעסק אפילו אםהמוצר הוא מנת פלאפל.
גם בתחום החשוב כל כך של יחסי ציבור יש את המערכת המסורתי של משרדי יח"צ ויש את החשיבה מחוץ לקופסא שהיא כורח מציאות בתחום של ייעוץ לעסקים קטנים שמאפשרת קבלת יחסי ציבור לעסקים קטנים במסגרות חכמות ויחסית בעלויות מאוד נמוכות.
דוגמא של יחסי ציבור לעסקים קטנים שפיתחנו היא מערך של סקרים אשר ברגיל עולים ממון רב אולם על ידי שילוב מספר עסקים קטנים יחדיו והכנסת שאלות אומניבוס בעלות זעומה ניתן לייצר אייטמים חדשותיים שמגיעים עד לכותרות, ניתן גם לעבוד עם משרדים שבמקום לדרוש ריטיינר שהוא מאוד קשה ברמת תזרים מוכנים לעבוד בתשלום פר הצלחה, גם כאלו ריכזנו ואנו מפנים אליהם את לקוחותינו אותם אנו מלווים במסגרת של ייעוץ שיווקי או ייעוץ עסקי לעסקים קטנים.