ייעוץ עסקי

כל הטיפים לגיוס לקוחות ומשקיעים

איך מנהלים גיוס נכון של לקוחות ומשקיעים לעסק

המטרה של כל עסק היא שיהיה זה עסק רווחי ומצליח, שיהיו בו הכנסות רבות, לקוחות שרוכשים בו מוצרים לעיתים תכופות ורווחים כספיים נאים בסוף כל שנה. כדי להגיע לכך פועלת כל חברה עסקית בדרכים שיווקיות שונות כדי להשיג את המטרות האלו. ההכנסות מגיעות באמצעות לקוחות אקראיים או קבועים בהתאם לתחום העיסוק של החברה ולכן הרצון התמידי הוא לגייס עוד ועוד לקוחות חדשים וגם לשמר את הלקוחות הקיימים. בדרך זו הכמות הכללית של הלקוחות גדלה משנה לשנה. ובניהול נכון, אפשר לממש את החזון העסקי.

מה צריך לדעת לפני שמתחילים בגיוס של לקוחות

אם מדובר בלקוחות, חשוב להגדיר את פלח השוק שהמוצרים שהחברה מייצרת רלוונטיים עבורם ולכן לפנות אליהם באופן ממוקד באמצעות פרסומים ספציפיים. כך אפשר לפנות ישירות אל בני הגיל השלישי אם מדובר בקומפלקס חדש של דיור מוגן, לפנות לבני הנוער אם מדובר במוצר אופנתי שהם לבטח יאהבו, או לפנות לתושבי העיר לגבי משלוחים כדאיים של ירקות ופירות בכל אחד מימי השבוע.

דרכי הפרסום העכשוויות הן מאד מתוחכמות ואפשר לבצע מסע פרסום של קידום ממומן, או לצרף לכך גם פרסום ברשתות החברתיות שהן אלו שנותנות כעת את הטון. מידע, תמונות וסרטונים רבים שיפורסמו כך יהפכו לוויראליים ומכאן הם יובילו להצלחה משמעותית הן בהרחבת התודעה של הציבור לפריטים האלו והן בהגדלה מתמדת של מעגל הלקוחות.

משקיעים שישקיעו כספים בחברה

בחברות רבות כמו בחברות סטארט אפ יש צורך במשקיעים שישקיעו כספים בתחילת הדרך וגם בסבבי הגיוס הנוספים. כדי לרתום משקיעים פוטנציאליים להיכנס למעגל המשקיעים, כיוון שלפעילות העסקית הזו קיימים סיכויי הצלחה בסבירות גבוהה יש לבצע כמה וכמה פעולות של הסברה והעברת מידע.

המשקיעים זקוקים לנתונים פיננסיים מדויקים ולכן הם מעיינים בתוכנית העסקית שהוכנה על ידי היועץ העסקי או הפיננסי של החברה. בדוח זה אפשר לראות באופן מדויק את צפי ההכנסות של החברה בכל חודש בשנה הנוכחית וגם בשנים הבאות. מדובר בצפי שהוא ריאלי ולא פנטזיה שהיא קשה למימוש.

מעבר לכך על פי התוכנית העסקית, יוכל כל משקיע פוטנציאלי לקרוא על ההתנהלות המתוכננת לחברה מבחינה תפעולית, לוגיסטית, שיווקית ועוד. כך הוא יוכל לגבש חשיבה אם דרך התנהלות זו היא נכונה להערכתו ולכן תוביל להצלחה וכדאי לו להשקיע כספים, או ההפך שזו לדעתו דרך גרועה ולכן יבחר שלא להשקיע את כספו במיזם זה.

גיוס לקוחות בתערוכות וכנסים

בישראל וגם במדינות העולם מתקיימים בכל שנה כנסים ותערוכות בנושאים רבים ומגוונים. חברות שעוסקות בנישה של נושא התערוכה המקצועית, מעוניינות להציג את מרכולתן בתערוכות האלו. הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שלכל כנס או תערוכה מגיע קהל היעד הנכון ביותר ולכן ההשתתפות היא אקוטית ליצירת פידבקים חיוביים. כמו אנשי כוחות הביטחון שזקוקים לתוכנות סייבר, אנשי מקצוע בתחום המיזוג שמחפשים מכשור חדשני הפועל בטכנולוגיות מתקדמות ועוד.

זו הסיבה שמנהלי העסקים האלו משקיעים רבות בחשיבה על עיצוב ביתנים לתערוכות, כיוון שתפקידו של הביתן הוא להיות מגנט של לקוחות. חשוב שעיצוב הביתן לתערוכה יהיה בשפת המותג שישדר את השפה החזותית המתאימה ביותר ובהתאם לגווני המותג, וכך הוא יהיה ייחודי ומזמין. מעבר לכך תהיה מצגת אשר נעה בסבב קבוע ובה יוצג המוצר המוצע באופן מעולה ויונחו גם דפי פרסום צבעוניים, כדי לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים על האופציה המיטבית הזו.

מעבר לכך התערוכה או הכנס הם הזדמנות פז להדגיש את ייחודה של פעולת החברה המציגה. כיצד היא פועלת, באילו טכנולוגיות היא משתמשת, מהם ההבדלים בין מוצריה לבין פריטים מתחרים בשוק, מהן התועלות של השימוש בפריטים החדשניים, הערך המוסף של השימוש במוצרים יוצאי הדופן וכל רעיון נוסף שיקדם את המוניטין של החברה כפורצת דרך.

ייעוץ עסקי