קידום עובדים פנים ארגוני
קידום עובדים פנים ארגוני הוא אחד הכלים החשובים לעסק לשמור על העובדים הנוכחיים שלו ולשפר את התפוקה שלהם לאורך זמן. בעולם העסקי ישנה האמנה רווחת לפיה השקעה של עסק בעובדים שלו ושיפור רמתם מביאה דווקא לתופעה של טרמפיזם – עובדים שנהנים מההטבות שהעסק מעניק ואחר כך לוקחים את הכלים שרכשו למקום אחר. ואולם, מחקרים שונים מראים כי עובדים נוטים להישאר יותר בעסק במידה והעסק דואג להכשיר אותם ולשפר את רמתם. על כן נתון זה מעמיד בספק גדול את תופעת הטרמפיזם. למעשה, קידום עובדים פנים ארגוני ותכנון כוח האדם הוא אחד המפתחות לשגשוג בית העסק.
בנוסף, גיוס מנהלים חדשים מחוץ לארגון עלולה להיות פעולה מסובכת מאוד שדורשת תשומות רבות: החל מעלויות האיתור שעלולות להימשך זמן רב ולכלול ראיונות עבודה רבים ועד הסיכון הרב שיש בהבאת אדם מבחוץ אותו לא מכירים לעומק לתפקיד ניהול בחברה. במצבים כאלה המעסיקים לא יודעים כיצד אותו מנהל ישתלב בתרבות הארגונית והאם וכיצד הוא ישלוט במטרייה הנדרשת מבית העסק.
על כן, קשיים אלה עלולים להיפתר אם העסק יבחר בדרך של קידום עובדים מהארגון כלומר, פיתוח העובדים הקיימים ומתן להם כלים והכשרות שיביאו אותם לכישורים של מנהל לגיטימי בחברה. בנוסף, פיתוח פנים ארגוני מעניק לעובדים תמריץ חזק להצטיין בעבודה שלהם ולהגדיל ראש מתוך מחשבה שבסופו של יום הם יראו מכך שכר. פתרון זה גם מעניק לעובדים משמעות מעבר לסיכוי לקידום ומאפשר להם להביא את עצמם לביטוי באופן משופר ולקשור את ההצלחה האישית שלהם להצלחה של הארגון.
לכן, ניתן למנות בין יתרונות פיתוח העובדים פנים ארגוני: רתימה מוגברת של עובדים למטרות הארגון: עובדים שלא ממצים את הפוטנציאל שלהם לרוב משועממים ולא קשורים למקום העבודה. פיתוח שלהם יאפשר להם למצות פוטנציאל ולהעמיק ענייו בעבודה. כמו כן, פעילות פנים ארגונית מאפשר משיכת טלנטים ועובדים מוכשרים למקום העבודה. כל היתרונות האלה יכולים וצריכים לבוא לידי ביטוי בשורת הרווח של החברה ולאפשר לה לצמוח ולגדול.
בין החסרונות של שיטה זו עלול להיות היקבעות של החברה על דמויות מסויימות שלא מחלפות וכפועל יוצא לעיתים יעלה צורך בריענון. בנוסף יכולה לצוץ לעיתים תופעה של טרמפיזם אולם נראה שלרוב תופעה זו נמצא בשוליים ועובדים דווקא נוטים להעריך הכשרות מקצועיות ולהימנע מעריקות.
מחיר ההכשרות יכול לנוע בין כמה מאות או אלפי שקלים להרצאה מעשירה בנושא מקצועי. קורסים מקצועיים לעובדים כמו בתחום התוכנה יכולים לעלות אלפי שקלים אך יכולים להתאזן בהכנסת כישורים חדשים לארגון.
לסיכום, קידום פנים ארגוני יכול להוות כלי חשוב לארגון לקדם את עצמו בצורה אורגנית ולמצות את הפוטנציאל הגלום בו. במידה ואתם מתקשים לאתר הכשרות מתאימות או מתלבטים תמיד תוכלו לפנות לאנשי מקצוע.