ייעוץ עסקי

שיווק בעידן הדיגיטלי

עד תחילת שנות ה-2000 וכניסת האינטרנט לכל היבט בחיינו טכניקות השיווק התמקדו בממשקים פיזיים כמו פרסום בשלטי חוצות, מודעות בעיתונים ופרסומות בתקשורת משודרת כמו רדיו וטלוויזיה. אולם כיום כל איש שיווק יגיד שהדרך הטובה ביותר להגיע לחלק ענק מהקהל הוא באמצעות הרשתות החברתיות ופלטפורמות אינטרנטיות.

 כאמור, עד לפני לא כל כך הרבה שנים, כדי להגיע לתודעה ציבורית עסקים שונים היו צריכים להגיע אל קהל היעד שלהם באמצעות המרחב הפיזי: עליהם היה לקנות שלטי חוצות יקרים; לשלם למעצבים, למתקיני השלטים ולבעליו על שטח הפרסום ועוד. הבעיה בשיטה זו היא שהשיטה לא מסננת את קהל היעד וכך, כמות גדולה של אנשים לא רלוונטיים נחשפים לשלט: לדוגמה, אם אני תולה שלט בצומת או מפרסם בעיתון מודעת שיווק שמיועדת לבעלי כלבים, יצפו בה המון אנשים שלא מחזיקים כלב וכך יגרם בזבוז רב של משאבים.  בעיה זו הייתה ועודנה תקפה בפלטפורמות המסורתיות של שיווק "אנלוגי" במרחב הפיזי.

כיום המצב השתנה: כניסתן של הרשתות החברתיות והפלטפורמות האינטרנטיות לחיינו אפשר להציג עולם חדש של אמצים לשיווק העסק ביעילות ובמיקוד שלא היה בעבר. כל אחת מהרשתות מתמקדת בקהל יעד שונה כך שמתאפשרת גישה רחבה לאנשים דומים. בנוסף, לכל פלטפורמה אמצעים משלה ליצירת מיקוד עבור קהל מסויים. כך לדוגמה, אם אתם משווקים מוצר לכלבים, הרשת החברתית תדע, באמצעות הנתונים שאתם או איש השיווק שלכם יזין, למקד את הפרסום אצל אנשים שהרשת מעריכה כבעלי כלבים. בכל הרשתות ניתן לחזק את היקף ותפוצת הפרסום באמצעות תשלום, אולם היתרון מרכזי של מיקוד הפרסום ("טרגוט") הוא שהיכולת להגיע לקהל הרלוונטי למודעה גדל מאוד ובאפשרותכם לנצל בצורה אפקטיבית יותר את משאבי הפרסום.

אז איפה הכי טוב לעשות שיווק דיגיטלי?

הכל תלוי במוצר שלכם ובמה אתם רוצים להתמקד! אם לדוגמה אתם פונים לקהל מאוד מבוגר, יכול להיות שיהיה רצוי להימנע משימוש בפלטפורמות החדשות לצורך שיווק דיגיטאלי. מנגד, אם אתם בוחרים להתמקד בקהל יותר צעיר, שם הנוכחות ברשתות החברתיות גבוהה, עליכם לבחור את הפלטפורמה המתאימה. נהוג להתייחס לכך שאנשים צעירים מאוד ובני נוער נמצאים יותר בטיק-טוק ובאינסטגרם מאשר בפייסבוק וטוויטר. לכן, אם אתן משווקים מוצרים לקהל יעד זה, כדאי לכם להתמקד ברשתות אלה במקום לבזבז משאבים על פלטפורמה נטולת קהל רלוונטי. אם אתם מעוניינים בקהל יותר מבוגר, כדאי לכם להשתמש דווקא בפלטפורמות החביבות יותר עליו, ובאלה שהסיכוי שתגיעו אל קהל היעד הרלוונטי גדול.

לכן, חשוב מאוד לתכנן בקפידה את האסטרטגיה השיווקית. רצוי מאוד ליצור תוכן מעניין ואטרקטיבי כדי למשוך אנשים לא רק באמצעות הפרסום הממומן ולהגדיל את נפח הפרסום. מסיבות אלו יש להיעזר באיש מקצוע על מנת לתכנן את אסטרטגיית השיווק שלכם.

ייעוץ עסקי